11 Mayıs 2012 Cuma

Deneyişler


I
Sevgilim bana gol atabilir, hacı abi sen de atabilirsin; gençliğimde Şenol Güneş değildim.

II
Rencide ruhlara merhem sürülür.

III
Votka şişesi yarılanınca çünkü; Poe’nun kuzgunuyla müşerref olma vaktidir.

IV
İçimdeki Yalçın Küçük’ü hiç durduramıyorum.

V
Büyükada vapurundan atlarken araya düşen adamım ben/ oysa harama inanırdım, kaçak binmezdim vapurlara.

VI
Diyarbekir’de var bir Borges/ Allah’ım affet katilim herkes!

VII
Allah’ım seninle aramızda Murat Menteş/ Seninle aramızda Hayrettin Karaman, Süleyman Ateş..

VIII
Sağ yanağımda patlayan sol kroşenin sahibi, hepimizin sahibidir.

IX
Pille çalışan bir Ahmed Mithad Efendi gibi/ Şarja şarz diyen kadınların entarisi gibi
Çenesinden dili sezaryenle çıkartılmış/ dokuz köyün kiracısı, on köyün mirasyedisi
Şili nerede, o neruda yurdu, sahibi bilinmeyen bir sincap gibi şimdi Arjantin
Fıstık ezmeli göğün gülüşü Brezilya
İnelim hacı abi, o Kolombiyalara, Paraguaylara, Bolivyalara…

X
Bu ilk mandolim çalışımdı şerefyâb oldum efendim/
Bu mandolini karısından ayıralı hâlim bir hâldir efendim.

XI
Çavuşesku kurşuna dizileli henüz bir saat oldu.

XII
Bir gece Hakan Şükür’le Kant’ı sevmenin aynı şeyler olduğunu dehşet içinde keşfettim.

XIII
When I was born, bir çokluktu Çinliler.
Buyurmayınca saldırıyı Bahçeli Reis,
Çanımıza ot tıkayıverdiler.

XIV
Ya sev ya Ulysess (İrlandalı Ülkücüler)..

XV
Çinlileri yine yenemedik..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Beni kâle almanızın kıvancıyla doluyum.